為何日元匯價今天不升反跌?

2024 年 3 月 19 日 | 千語德財

有時,我的舊生看經濟,真看得夠純真,像少女般儍氣得很,今天日本央行取消負利率,亦即利率重回常態;打後不久日子,日元必升,而且波幅會極強勁,可以暴升,當然亦可以暴跌,是常態嘛!

然而,舊生會爛漫地問「但今天日元跌bor!」 

😂
😂
😂
😂
😂
😂
😂
😂
😂

真小朋友!

就算升,都不是今天一取消負利率,日元就戲劇性急升起來,這取消方案已說了兩三個星期,要升也早升了!不過,故仔並唔係咁。

大家必先要明白,日本原先的負利率,係極不正常既現象,銀行想借錢出去,但日本經濟差,無人肯借錢做生意,放入中央銀行,政府又話倒過來要收罰息,左右做人難,最後銀行唯有借d錢比外國人做carry trade (而家唔駛咁架啦,咪咁老土仲講利差交益,好out 呀);正因如此,早期負利率,日元也在七算左右,因為日元走唔出日本銀行體系,日元供應在外匯市場根本就無乜點增加。

近一兩年,日元跌到開心價5算多少少,正正因為日本經濟好轉,多左國內和國外人借錢喺日本做生意(同埋買樓),日元供應上升,日元才可以貶得咁深;而日本經濟愈嚟愈有苗頭(亦即日本官方所謂出現常態通脹),愈嚟愈多人同銀行借錢,咁銀行都唔想放錢喺央行啦,央行見已成趨勢,再負利率都無意思,就藉呢個機會正常化返利率,稍稍提升為正數水平(但不可以高過銀行放貸給公眾的回報率,否則銀行又走嚟中央銀行放錢),重回正常的經濟光景。

咁而家嗰勢頭係,國民都好肯同銀行借錢,銀行又大把水想借出去,咁咪繼續借咯;加上負利率取消,市場人仕普遍認為利息遲早升,而家趁低息再借多d,日元此刻供應就更多,所以,今日!日元要跌!

當銀行放貸放到某一日,貸無可貸啦,而日元需求卻因經濟愈發暢旺而更為強勁,我相信日元就要一下子爆升上5.8!

呢個日子,都唔會好耐,六月前都應該見到,我估。

但日央行絕對會質返佢落去!於是就開始貨幣政策既「質」之變化。