樓市的深層分析 ——— 我對2024年樓市不悲觀。

2024 年 1 月 6 日 | 千語德財

有幾位舊生曾不約而同對我說:「Alex,你對投資的推斷,最準就是樓市。」

人老就愛被讚,既然人家欣賞我對樓市的看法,我又說多一點。

對於今年樓市,我並不太悲觀,所謂不悲觀,是認為要下調都下調了,由2018年高位下調三成已成定局,但我真認為再下調的機會極微;當然,再攀升亦無可能!

如果你深入了解樓市,你就知道,現時跌足三成是那些二百呎樓下的納米樓,呢d根本唔係樓!(我即刻要轉用返廣東話講先到肉)我成日同人講,發展商根本倒轉嚟開價,好搵笨!一個四百呎單位賣700萬,咁一個二百呎納米樓就應該賣350萬,但細到咁,訓教都隨時伸唔直隻腳,五臟又不全,就應該再賣平D先啱!但發展商居然可開4百多萬,整多個廁所要比多咁多錢?但過去十年,有些港人為左要置業,居然肯買,就註定要蝕足三成!長實樓神趙國雄亦不諱言,指出這些樓早走早著。

一房和兩房也好不到那裏,雖然跌幅無足三成,但也有二成多,始終呢款樓既供應係最多。

至於三房,睇邊隻三房,三房有套廁係另一個市場檔次,有埋工人房更好!我一向認為呢款樓係貴重物業,呢個檔次市場仍有承托力,內地人肯嚟接貨,跌幅較細,一成左右!如果係新樓,兼且2020左右先入手買,蝕好少!唔計裝修可只蝕幾個百分點而已!

無套廁嗰D三房就擇洗d,只可當兩房嗰隻檔次睇。

正因為有套房的三房這種檔次仍有承托力,再加上香港相比內地仍有一定的經濟制度優勢,而近一季因印花稅的放寬,亦多了內地人買港樓(但心態再不是追價買);發展商亦會一浸浸等市場購買力再生先有序地推盤,我認為樓市會穩於當下。

還有,租值仍處於高位,即係仲有好多人想住香港,息口又不會再加,一切一切,均是利好因素。

期望樓價再慘跌,是不切實際的空想。