我絕不看好BRC20,包括ordi!

2024 年 1 月 3 日 | 千語德財

喺比特幣區塊鏈鑄造代幣同喺以太坊鑄造好唔同,後者係使用智能合約(代幣標準ERC20)鑄成,而前者則喺比特幣鏈上儲存腳本文件,所謂代幣標準BRC20,使用該文件將代幣與特定既sat(比特幣既最小單位)關聯一起。

其實,底層做法只不過係Ordinals NFT既變種,原理上,每枚Ordinals NFT 係獨一無二,我deploy 左你就無得mint 翻相同既野;但BRC20 就唔同,我deploy 左你可以mint 翻相同既野,亦即所謂可替代。

若有興趣部署,大家可download 個Taproot 既wallets,典型有Unisat,你就可以見到上圖咁樣既野,你揀deploy,然後「玩填充」,跟住比埋gas 錢,就部署左一隻BRC 代幣,仲易過以太坊嗰邊用智能合約寫。

但同以太坊代幣有個幾大分別,如果我喺以太坊部署同鑄造代幣,你係無可能鑄造我嗰個隻幣既,即係代幣分配權全喺我手,「街貨」有幾多,由我操控;但BRC20 代幣就唔同,我deploy 完,只要未到上限,你可以mint ,所以上圖頂部有mint 位揀,供應的分配並唔係由我操控,大家可以鬥快mint!同我搶貨!

BRC20 之所以被用戶追捧,正正就係BRC20 代幣呢種發行方式比較公正,所有鑄造用戶一視同仁,項目方無法預留同增發,即使係我發行,想要獲得發行既BRC20 代幣,都要同普通用戶一樣開始鑄造時鑄造,真真正正做到人人有書讀,個個有山拜的公平境界,大家都係生態內既平等參與者。

但話雖如此,除了第一個 ordi 代幣跟Ordinals 產業掛鈎外,叫做有D意義!其他市值頭幾名都係d Meme 幣,即係社群幣,價值虛無飄渺,例子有MEME、PEPE、PIZA 等等,呢d代幣都係炒作為主,背後並無任何實際價值。

就算最大市值既ordi ,代幣持有者都係得嗰五六千人,意味目前 BRC20 玩家人數十分小眾,貨源極易歸邊,流動性勁差,甚至大部分只有價,無市!

所以,當下BRC20 代幣只係一個「幣」,並無任何實際應用,好廢!