日央行加息唔係令日元升值咩?點解匯價仲跌左!

2023 年 8 月 8 日 | 千變經濟

有舊生讀到今早既日系報導,有狐疑,不明白為何日本央行想加息,但日元還可在低位,甚至貶值中,現時匯價係54幾。

不是一國既加息,其貨幣該升值嗎?

中國春秋先哲賢人中,我認為最聰明係莊子,故勿論微積分佢已有一個雛型概念,喺佢篇逍遙遊一文中(我係講全篇,唔係DSE 嗰兩段),佢已經指出了「相對」既重要!

無錯,一切事物,都係講相對,講「relative to 」。

即使日本央行加息半厘,相對美國與及其他國家,加幅其實好細,日本息口仲好低,根本無吸引力,吸引唔到外來資金買日元,所以日元不會升,仍可受日本央行的充份調控,控在自己想要既低水平。

打個比喩,過去十年的量寛,全球低息,日本要撐住已沉淪既經濟,就要更加低息,低到負利率;換言之,環球低息就好似一隻如來巨掌一樣,死壓著日本,令佢郁不得哥哥,經濟動彈不得足足十幾年。

而家美國帶頭加息,仲係狂加,啫係隻巨掌鬆綁,日本終於有郁動既可能,可以提高返個利率,常態,唔駛陰公到借錢比人仲要倒貼。

有埋呢個背景,你睇今朝篇文就會明更多。

相關文章 :