香港H按封頂利率遲早同美國息口睇齊

2023 年 7 月 12 日 | 千變經濟

最近傳出星展大幅將H按封頂利率上調到跟P看齊, 升至5.875厘,若屬實,而其他銀行又陸續仿效既話,對樓市殺傷力極大。

5釐息真係供多好多,相比加息週期未開始時,真係供多一半,你供開2萬變3萬,所以呢個潛在息口,你咪話無心理壓力!

舊做按揭既業主仍可比低息,但唔係代表無影響,高息嚇怕市民置業,少人買樓,二手樓價就跌;所以,呢個封頂息口上升會反映喺當下樓價上;當然,你無諗住賣樓,繼續供,無事!生活照過。

上一次升到5厘,是十幾年前既事,樓價已經開始有d受壓,但幸運地遇上金融海嘯,隨即進入漫長的量寬減息期,息口劇減,樓價爆升足足十年……

但今次,美國經濟先剛剛復甦起嚟,唔會咁快爆問題,西方經濟體制起碼要累積槓杆約十年先會出事,所以無可能咁短時間又嚟量寛,息口將會長期企喺6釐左右。

咁香港封頂息口會唔會再升呢?聯繫匯率下,美息到6釐呢個頂位,港息到頂都係6釐;大家望就望,聯繫匯率唔好出事,否則港息長升長有,就大鑊。

站在國家立場,香港長遠必定去美元化,但當下情勢仍未係最佳時機;畢竟國內「房產過剩」仍需要一段時間弱人民幣來治療,而香港在未來兩年亦不能承受過高的利率。

聯繫匯率未到可消失既階段,還要存在一段不短的日子。但可以先用昔日領導鄧小平先生嗰招,嚟個雙軌制,推出一隻港元穩定幣,跟香港既外匯儲備掛鈎,再順藤摸瓜般發展下去。

怎也好,香港當下要面對既係息口持續攀升既挑戰。