超微(AMD)極有可能成為第二隻NVIDIA

2023 年 5 月 27 日 | 千論投資

認識「超微(AMD)」,係因為留意到行window 既laptops,粒CPU 唔係Intel 出既系列通常就AMD 的Ryzen 系列,而喺各大雲端服務中,選擇虛擬機器既運行核心亦有AMD CPU可挑,漸漸地印象就深啦。

相比NVIDIAAMD 較為「client side 」,亦都因為咁,佢頗受今年上半年全球「去庫存」既影響,畢竟過去三年疫情,遙距學習和工作要求下,對電子產品的需求極為殷切,以致各大廠商對呢d產品作出過份樂觀既量產,近一年出現滯銷,所以今年首兩季大家都以「清貨尾」為首要任務,新品種都推遲到下半年先,就連蘋果本年度仍未對iPad 系列作出任何產品更新,而AMD亦處於「去晶片」階段,面對過去兩季Intel 晶片劈價求售,AMD自然有銷售壓力,以致今年呢方面業績並不太理想。

不過,你見佢股價並不低迷,甚至蠢蠢欲破歷史高位,原因係佢一直主力開發的laptop機種,同打機有密切關係,亦即佢喺GPU 晶片開發方面有一定既專業經驗。

近一兩年,AMD不斷硏發GPU 晶片嚟迎合機器學習的各種「框架(frameworks)」,建立強大的 AI 解決方案,包括更新 PyTorch 基金會的PyTorch 2.0 框架,提供本機的軟體支援以及最新的 TensorFlow-ZenDNN 插件,可以喺AMD處理器上進行神經網路推論,呢d配合都好似NVIDIA 咁,為各大雲端商做好AI 既硬件佈局。

但呢方面亦係佢局限,佢既人工智能發展始終「痴」住d frameworks ,而唔係自行開發,局限左佢既應用彈性。

AMD Microsoft AzureGoogle Cloud  Oracle Cloud 等主要雲服務提供商有著緊密既合作關係,就好似最近同佢地合作推出以AMD EPYC™ 處理器為基礎核心的機密運算新功能,進一步提升佢喺雲端人工智能方面既參與度。

而佢較專門的微晶片———嵌入式網路晶片,可用於各類型的電子產品和家品中,銷情亦相當不錯,今年首季營收 15.6 億美元,營收成長高達 163%

AMD 極有可能成為第二隻NVIDIA