「追究責任」呢個用詞真係每日聽到怕

2023 年 5 月 31 日 | 千語德財

將軍澳日出康城第一期「首都」嗰個單位,真係愈演愈烈,而家該幢大廈多名業主憂慮事件影響樓宇安全和樓價(呢個係最關鍵),認為管理處有責任監管同巡查,業主正計劃向管理公司追究責任。

有無留意,而家成個香港,每日氣氛都好繃緊,戾氣好重,不時各政府頭頭或部門會出泥「交待」,但好多時似警告大眾多d,話比我地聽呢d會犯法,嗰d會犯法,呢幾日好凶險,嗰幾日好高危,大家咪亂嚟!警方會嚴正執法,會徹查到底。總之,甚麼也要追究到底。

上行下效,而家成個香港社會氣氛都係咁,郁下就話呢d犯法,嗰d又疏忽,要追究責任,我絕對唔係話犯左錯唔駛追究,要!只係氣氛唔駛去到咁凶狠,咁群起而攻。人誰無過亦無疏忽呢!如果唔係有心危害他人,不妨可以多少少互讓。

喺呢種氣候,好多人都費時拿屎上身,寧願無為,甚至「躺平」,用消極的「志氣」面對未來;甚麽生涯規劃、甚麽雄心壯志、甚麽創新意念,都唔敢䆁放出嚟,怕唔知會有咩反效果,又被追究。

記得九零年代王維基做生意有好多出位既廣告,創意十足,當時曾一度引起社會道德既批判,但只於此,結果呢d廣告都令王維基的電訊事業再上一層;我心諗,如果而家行翻相同既野,可能又要「猛烈地」被追究責任。

我而家教書,好多舊生重以為我好似以前咁率性;大佬!有國安法架,學生有無吸收你教既野我就唔知,但「抽秤」你有無說話抵觸國安法就鬼打都無咁精神,所以我而家都好明哲保身,好「錫」自己,教書點到即止,盡左要教既書責任就算,太有啓發性的說話,真係怕言多有失,惹禍上身,可免則免。

這城市的創新精神,不知何時,走失了!這城市曾經有過的祥和,亦不知那時,換上了尖酸刻薄的排斥與批鬥。

真盼望中央處理香港的調子,在不久的未來,會改變。在國安法下,其實真係無香港人再敢喺政治上放肆,大家只期求能過著安穩與和諧的生活而已。

同埋每日可以聽少d「追究到底」呢d用詞。