Intel 無論個人電腦的 CPU 和人工智能的GPU 均失勢

2023 年 5 月 27 日 | 千論投資

既然已探討了NVIDIA AMD ,總不能不談沒落中的晶片帝國Intel 

過往,IntelPC 處理器由設計、生產和裝嵌都係由自己公司一手包辦,當中所掌握的科技,領先同業至少兩至三年,亦因為咁,呢間企業,就開始因循保守,不思進取,處理器的迭代更新像擠牙膏,升級緩慢。典型既例子,當Intel 推遲7納米芯片至2022年年尾,佢既對手AMD已經透過台積電的ORM 代工服務生產7納米芯片,並早於2019年夏天已經開展銷售,落後足足兩年,極為離譜!

直至蘋果近年Mac 機放棄使用Intel 晶片,而採用基於ARM 架構所設計的自家系列處理器後,後者運算效能以倍升,Intel 先如夢初醒,趕急直追。講到ARM框架,Intel 一直都無放喺眼內,畢竟高通(Qualcomm Inc.)都曾以ARM 框架為Windows 機設計晶片,但並唔係太成功,咁就促使Intel 進一步目空一切,誰知被蘋果突然將佢殺下馬來!

Intel  AMD 的讓賽,亦已讓後者蠶食了PC 市場顯著的市場份額,2022年第四季,AMD x86 架構處理器市佔率已由一年前的28.5提升至31.3%,而到本季,已經達市場份額1/3了;另一方面,AMD 亦不斷搶走Intel 資料中心的生意,問Intel 死未!

從呢個角度,AMD 雖然喺人工智能的GPU發展方面遜於NVIDIA,但喺PC處理器市場就愈來愈得意,從公司分散風險角度而言,一旦人工智能熱潮減褪,AMD 就免於首當其衝,而仍有PC 處理器(包括CPU GPU)產業可持續搶佔其他機遇。所以,我個人認為,AMD 處於中庸,穩打穩扎!

反觀Intel ,無論PC  CPU 和人工智能的GPU 均失優勢,前者備受AMD威脅而後者則完全跟不上NVIDIA,難怪喺過去一段日子NVIDIA AMD 既股價攀升既同時,只得Intel 獨憔悴。