CPU(中央處理單元)同GPU(圖形處理單元)既分別

2023 年 5 月 26 日 | 千感常識

既然NVIDIA 輝哥因專事開發GPU 而收成正果,我地就了解下GPUCPU 呢兩隻晶片有咩分別!

CPU 就好比一間大企業既高管,佢要有一定的應變策動力,曉得面對外來的多樣化衝擊,呢d問題往往同時出現,咁落到呢位高管個腦度,佢又識要判斷事件的緩急先後,然後將最重要既問題處理左先,再逐一解決其他事件。CPU 都係扮演緊呢種「大腦」的功能,先將收到既多樣化外來指令(從RAM 取出來)放在晶片中既「暫存器(Cache)」,「消化」下呢d指定,然後再逐一按緩急輕重將指令傳到計算核心度解決。整個流程執行由晶片中所謂「控制單元」所支配,好比高管腦袋裏的策動力。

咁去到公司較基層既工作,大有可能係較單純的工序,譬如一d標準化既車工,工作性質每日如是,唔使工人用腦應變和策劃,但所要求的產量極多,咁公司就應該搵人專注做呢樣野,叫佢唔駛多心諗處理其他事,集中做死嗰樣野,狂做得啦!你都會覺得,做呢樣既人,腦袋都應該比較簡單,人亦比較單純嘛。GPU 晶片就係咁啦,佢無複雜既「控制單元」同Cache ,但就整合左幾千個,甚至上萬個計算核心,你可以咁諗,即係嗰基層員工安裝多十幾隻機械臂喺佢身上,密做當三番!但用腦判斷既野就極少!

以前,GPU只係分工出泥專門處理影像數據,所謂「顯卡」,譬如打機講求畫質,需專門處理,GPU就大派用場。

但因為GPU 既專門運算,特別適合密碼破解,所以後來比特幣礦機粒晶片都係用GPU,因為所謂「挖礦」,都係一條心透過不斷運算搵個nounce 值出嚟,極適合用GPU;至於而家,大家都知啦,GPU亦非常適合巨量資料並行處理(當然要再將粒晶片既結構改動下);所以,人工智能同機器學習的普及,GPU的需求就急增,成就了輝哥!

其實,PU唔只兩隻,運算分工愈嚟愈細,乜PU都有,BPUDPUEPU……. 真係26個字母都唔夠用。

當然,今期主角係GPU,有排未到ZPU