唔覺得蘋果呢隻股票仲有可為

2023 年 5 月 26 日 | 千論投資

兩月前我曾說過蘋果大勢已去,有些Apple 忠粉舊生不同意,說蘋果產品深入民心,無可取替,我絕對理解(最近我用JavaScript 同時寫Android IOS apps 強烈感受到在效能方面Mac 機優於Intel 機),亦非常同意;但這跟它的未來發展無關,講將來,重點在產品突破。

蘋果過去十年何時有做過產品突破!佢只係用兩個手法守住增長。其一,運用長尾理論,做盡其他小眾市場,一個也不留給其他品牌,講手機,又SE、又mini、又pro pro max ;講iPad,又miniair pro Mac 機又air proTim Cook 認真趕盡殺絕同業的所有生存空間;當然,呢招在商言商係得既!所以十年前我開趣味投資班時都話要買Apple股票,無創意嘛!但搵錢!但時至今日,乜小眾市場都做到飽和啦!仲好飽添!

另一手法係抄同業,Apple 恃住顧客的忠誠度同軟件的順暢度(後者呢方面優勢其實已逐漸消失),往往等同業創新行到咁上下,攞曬經驗啦,佢先嚟料;咁而家,最後一根稻草可以抄既,就係摺機,據聞明年會出埋,跟住又想玩顏色玩十年!?同埋玩影月球?呢d叫產品突破!乜野都有週期,Steve Jobs 既幽靈都有,佢已經不在人世十三年了,影響力唔會永垂不朽既!蘋果無可能可以食老本食咁耐!

聽聞Apple 想專注AR VR 既產品,咁我可以講,呢種產品絕對唔係普羅大眾想要既產品,邊鬼個得閒成日帶住「舊」野係塊面度呀,開頭貪新鮮玩下就得,但要成為習性,好難!Facebook 搞元宇宙失敗就係例子啦!而家淪為要不斷炒人托股價!

至於Apple 又想電動車,不自量力!車同手機係截然唔同層次的商品,Apple 好難將手機既顧客忠誠度延伸到電動車上,真係兩種品味,我認為就算Steve Jobs 在生,也未必做電動車做得好。

反之,而家科技兩大主流:Web 3.0和人工智能,Apple 都好被動,好唔進取。人地都專業開發緊GPU 啦,到開曬巷,佢唔係仲緊粒CPU,再嚟M3M4 ……M67呀嘛!重有,蘋果幾時肯Cloud services 呢?

綜合以上,我睇唔到蘋果喺未來十年可以有乜野產品突破。唔係話佢產品唔受歡迎,梗有市場既,但我地買美股,無乜息收架,要賺capital gains ,你公司產品無突破,何來股價翻幾翻!