不要過度用「淺」景深

2023 年 5 月 25 日 | 千拍萬攝

上一篇講光圈,咁今次就同大家淺談下同光圈好有密切關係既概念:景深。

我記得自己初接觸影相,見到「景深」呢個名詞,受自己畫畫影響,心諗:係咪「背景」好深,透視得較遠較深入。

原來景深嗰「景」,唔係指「背景」,我完全錯曬!😝

我地可以咁理解:圖像中一般黎講可分成兩個範圍:

1)被人眼接受(最)清晰可見既範圍;和

2)相對比較模糊虛化既範圍。

當中,肉眼清晰可見既範圍就係「景深」既範圍啦。

以上圖為例,對於清晰範圍比較寛既相,我地可以話呢張相有「較大或較深既景深」;相反,我地會用「較細或較淺既景深」嚟形容清晰範圍比較窄既相。

而影響景深既因素有三個,分別係

1)光圈;

2)焦距;

3)物距。

先講光圈,佢同景深之間呈反比關係,即係話:光圈越大,景深越小(淺);光圈越小,景深越大(深)。

而焦距同景深之間亦都係呈反比關係:鏡頭焦距越長,景深越小(淺);鏡頭焦距越短,景深越大(深)。

最後,物距同景深之關係則呈正比關係:離相機距離越長(遠),景深越大(深);離相機距離越短(近),景深越小(淺)。

喺鏡頭既世界入面,如果你想突顯拍攝主體,運用淺景深確實係其中一種好使又好用既方法,再以上圖為例,淺景深可以瞬間突顯出主體部分,有助觀眾將視線引導至相片中最重要既部分;另一方面,亦可模糊虛化不必要既瑕疵,令構圖變得簡潔,但如果你嚟嚟去去都係用個幾味野,出到嚟D相就好易變得乏味,更重要既係直接扼殺左讓自己突破創意界限既機會。

事實上,攝影者有時會過度使用淺景深,甚至讓呢種工具變成過度依賴的拐杖。

大家喺運用呢種技巧既同時,真先要認識一下唔同深淺程度既景深都有佢地獨有既用途及特性,「用得好」比「係咁用」更重要,攝影不僅在於漂亮既照片,由始至終重心都係從照片中窺探出攝影者自身獨有的素養。

Alex@Kerwin