Tesla仍有獨特性但而家重貴

2023 年 5 月 11 日 | 千論投資

舊生問我, 點睇Tesla

疫症期間,除左比特幣價格以驚人倍數上升外,就係Tesla TSLA)呢隻美股,由2020年初到2021年尾,股價升左十倍,但從嗰時開始,佢既股價就不斷回落,最低見約100美金,現在160美元左右。

個人認為,Tesla 當下既股價仍有下跌空間。

主要原因當然係環球經濟仍處於滯脹,導致Tesla的生產成本上升,而聯儲局的持續加息政策,又不斷削弱耐用品如電動車的需求,以致Elon Musk 在年頭曾發動減價戰刺激銷售量,雖能提升左出車量,但營利就減少左。

呢個亦係當前汽車產業普遍上所面對的困境,尤幸Elon Mask 係一個生意佬,面對呢種逆勢,曉炒人!但最終炒得唔夠狠(舊年年中話要炒一成人,但最後半成都無),所以我認為呢間公司短期股價好難大升(除非狠炒人)。

另一方面,Elon Musk 年頭要發動減價戰,一方面要刺激銷路,另一方面係要維持市佔率,咁亦話比我地知,Tesla正面對市場份下跌的危機,佢雖然擁有全球電動汽車行業14%既市場份額,但電動車的市場競爭正不斷升溫,除左上海汽車、比亞廸、福特、起亞和Volvo外(呢幾間公司亦各佔全球市場份額79%)Lucid GroupRivian Automotive等純電動汽車公司亦正在迅速進入市場,通用汽車又繼續加大對電動汽車領域既投資,可見未來對手都幾多。而且,若論呢d對手的增長率,特別係上海汽車同畢菲特減持中(但股價卻不斷攀升)的比亞迪,還要高過Tesla 的增長率,由此可見,呢間龍頭公司所面對的競爭壓力,認真唔細。

不過,話雖如此,Tesla 仍有佢既獨特性和優勢,佢既自動駕駛系統(佢d車既software 介面的而且確係勁過同業既)和減低耗能方面(特別在國內,相對於其他同業,Tesla既超級充電基礎設施網絡和其配套既充電樁發展,最為完善),都帶嚟顯著既經濟效益,唔可以睇小,喺未來日子,都真係會為呢間公司增值。

現下股價160美元左右,我覺得仍有下跌既空間,只因未來兩年,經濟環境只會更差!都幾影響佢既北美市場(佢既市佔率有成65%架),而中國市場雖大,但內地既競爭對手又亦步亦趨,情況並唔係太樂觀。

佢股價跌到120美元,我就會考慮入手。