別學張五常口吻

2023 年 3 月 18 日 | 千語德財

學電腦程式跟學Econ 最大既分別,係前者你無得「亂噏」,你係做到嗰個output 結果就係做到,無話你啱都可以話你錯;Econ 就唔係咁啦,因為未必喺現實世界搵到相應既客觀條件可比對,你結論啱唔啱,天曉得!

再進一步,有些人會用一d似是而非的「邏輯」話你d Econ 分析錯,高考Econ 那個時代就係咁,好多人會學曬張五常d口吻,郁下就話你邏輯錯,嗰時我喺網上見人批評另一d人經濟分析甚麽有自相矛盾,但我反覺「話人者人亦話之」,佢自己嗰分析內容,不要懶勁說甚麼邏輯了,就係文理都混亂不堪,點可以批評人!不過,網上文化那有真理,只有隨風擺柳,我心知肚明,人亦學得乖巧,真係拗泥都無謂,所以我在網上甚少發表較嚴肅的經濟分析,免得無聊地被人「消費」。

真係好怕有d人開口埋口就話人地講野有邏輯矛盾既問題,好煩!我想講,邏輯既矛盾有時並唔係咁易睇到,點會可以成日掛喺嘴邊!

電腦的程式所講求的邏輯,因為對象是部機器,比起Econ 分析就更嚴𧫴了;我地都無可能一望下d寫程式碼就知有無邏輯問題,真要行下先知,我都唔知有幾多次,output 嗰結果先驚訝:「行到bor,原來咁都行到bor!」。

邏輯的奧妙,我是別有一番感受的。