點解我部手機愈「旗艦」,影愈近物件愈廢愈朦朧?

2023 年 3 月 10 日 | 千拍萬攝

雖然智能手機既攝影性能越泥越強,但似乎有個「死位」一直都解決唔到!

就係個d主打手機即使擁有絕佳內置鏡頭,但近距離拍攝時竟無法對焦,畫面依舊模糊不清;最衰係,一年一年旗艦機叫住話影相硬件點勁點勁!但靠近既野就愈泥愈影唔到,咁究竟係咩原因呢?

呢個情況並唔系統出現左Bug,其中一個主因係被攝既物件唔喺對焦範圍內,呢到講緊既對焦範圍係指「最近對焦距離」:所有鏡頭都有佢自己既最近對焦距離,只要你要拍既野比最近對焦距離還要近,咁就肯定對唔到焦,被攝體將被虛化,就好似你既手指非常靠近你對眼時,就會朦朦查查,眼睛根本無法聚焦係距離太近既物體上,鏡頭既工作方式亦係咁樣。

而且,感光元件尺寸既增大,鏡頭既最短對焦距離就會較長。以iPhone 14 Pro為例:為配合主鏡頭既設置,同繼續優化係拍攝方面既性能,例如畫質靚d、夜拍顏色同暗部細節表好d、淺景深表現好d等等,主鏡頭既感光元件尺寸亦從上一代既1/1.7吋提升至1/1.3吋,但代價就係對焦點會更遠,如上圖所示:

所以,當我們手持一台新款手機型號喺近距離時,往往無法好似舊時手機咁,可以好近咁對到焦。有外媒亦指出,iPhone 11 Pro13 Pro14Pro主鏡頭既最短對焦距離係越出越長,分別為:約120mm、約150mm和約200mm。簡單講,當你攞住部iPhone 14 系列既機企係一個好近既距離用主鏡頭去影近野時,往往仲難對焦。

好多人重以為近鏡聚焦同大光圈有關,其實係無直接關係既。^^

Alex@Kerwin