Bitcoin Ordinals 與側錬

2023 年 2 月 27 日 | 千感常識

既然今年加密貨幣市場既炒賣焦點在比特幣區塊錬layers 上既各種應用,我地再深入探討下,今次講既係側錬。

最為人所知的比特幣側錬就是「隔離見證」,中本聰原先的設計,錬上每區塊只得1 M容量,隨著比特幣的應用日漸普及,根本唔夠裝交易數據;於是,2017年引入「隔離見證」,唔好比嗰名嚇親,好簡單既即,即係每區塊「鈎」多一個額外區塊,有3M 容量,用泥儲藏交易發送方的電子簽名(交易當然要簽名核實啦),亦即是將交易既見證呢個部份放左喺呢條「側錬」到,所以就叫做「隔離見證」啦,情況就好似架貨車車尾再拖多個無車頭既小型車廂咁,咁咪裝多好多數據咯,令每十分鐘可盛載的交易多左(區塊約每十分鐘生成)。

傳統上叫呢d叫做軟分义,因為條主錬無郁過,只係再加多條類近側錬既野落去;但因為發生在區塊錬記錄數據本身上,所以屬於layer 1 既應用。

最近大熱既Bitcoin Ordinals NFT 資料就係放埋喺呢條側錬到,以致「食」左好多位,拖慢左比特幣正常的交易時間,若果你要快,加礦工費啦!於是,怨聲載道!